VinterVild

Alla inlägg under juli 2011

Av vintervild - 21 juli 2011 08:15

Jojohumör, idag var det svårt att komma upp trots sovmorgon. Orkade inte stretcha o känner varken för balett eller OP. Vill bara krypa ner under täcket med min nalle och stanna där tills världen går under.

Vädret passar mitt humör, men jag fryser...

Men jag är här på jobbet iaf, med träningskläder nedpackade och ska både dansa balett och pole innan dagen är slut. Jag vet att jag vill bara jag är där, men det kan vara så svårt att ta sig dit ibland.

Nog med gnäll, imorgon börjar min semester och då kan jag sova så länge jag vill! Nästa vecka har jag planerat massor med pole (till älsklingens förtvivlan), shoppande inför resan och fixande av alla saker som måste fixas. Samt en stor dos nervositet.

Livet kommer att bli bättre om en timme, i morgon eller snart även om det inte känns så nu.

Av vintervild - 20 juli 2011 08:15

Fick akut hundlängtan helt plötsligt fast jag vet att jag inte kan ha hund just nu. För lite tid för den helt enkelt. Tyvärr.

Tittade på Hundstallet och vill helst adoptera alla oönskade vovvar där, men man kan inte göra allt. Men jag råder folk som vill ha hund eller katt att betänka en hittedito.

Dagen är bättre idag, jag var visserligen inte pigg när klockan ringde men vädret bjöd på en promenad i solskenet. Fötterna får andas ut i Converse istället för 15 cm klack och 5 cm platå som jag inte lyckades gå hem i efter träningen igår utan traskade genom gatorna barfota. Folk stirrade mindre då än när jag hade skorna på mig.

Älsklingen är på bättre humör och semestern närmar sig med stormsteg. Jag tänkte vara ledig på fredag med, kommer att hamna minus på mitt flexkonto men det har jag redan så lite till spelar ingen roll.

Allt som allt, en mycket trevligare dag än gårdagen.

Av vintervild - 19 juli 2011 14:45

Jag vet inte dagen har blivit bättre, men den har iaf inte blivit sämre. Skickade ett "Jag älskar dig"-SMS till älsklingen imorse men har inte fått något tillbaka. Har jag nämt att han är långsint?

Har anmält mig till fortsättning på baletten, nivå N2. På måndagar rätt tidigt så jag kommer inte hem allt för sent, det är jobbigt med de riktigt sena dagarna som jag hade förra perioden på polen.

Jag vet inte hur långt jag vill ta baletten, men att sluta efter bara en kurs känns lite kort. Jag får se i vår hur jag gör.

Det känns som att jag borde göra ngt för att få älsklingen på min sida igen, men jag tycker inte att jag har gjort ngt. Jag bara påpekade att han åtminstonde kunde plocka undan på bordet och/eller plocka ur diskmaskinen när han varit hemma i massor av timmar o inte bara spela internetspel. Använde inte min mest förföriska röst, men jag har rätt i att han får hjälpa till med att plocka undan mer.

Jag längtar till semester, det är inte många dagar kvar nu...

Av vintervild - 19 juli 2011 08:00

Om dagen fortsätter i samma anda som den har varit hittills så kommer det att bli en dålig, dålig dag...

Sov dåligt inatt för först så var jag sur på älsklingen o då kan jag inte sova, sedan så oroade jag mig för resan och till sist så lekte min kropp "hur många gånger kan vi tvinga henne att gå på toaletten innan hon får ett sammanbrott". Ganska många kan jag meddela... Gick och lade mig i god tid, somnade i inte så god tid.

Så jag tog sovmorgon imorse, ingen stretch och tog bussen lite senare. Klädde mig fint i höga skor och nya strumpbyxor, som jag lyckades fastna med i kardborreknäppningen till träningsväska det första jag gjorde.

O när jag nästan var framme vid jobbet så snubblade jag och skrapade sönder både strumpbyxor och knä.

Så dag, bli bättre!

Av vintervild - 18 juli 2011 08:30

Sista veckan innan semestern. Jag har svårt att ta mig i kragen och hitta på saker att göra den här sista tiden. Det finns alltid saker att göra, men inget som är brådskande eller som inte kan vänta tills efter semestern (för jag kommer garanterat ha glömt bort allt tills jag kommer tillbaka).

Så jag sitter här o fixar med lite saker, städar och stökar ner mitt skrivbord i ett efter varandra och väntar tills jag får gå och leka prima ballerina igen.

Det har inte blivit någon dans eller stretch i helgen, med dykningen så försvann hela lördagen och igår tog jag en liten tupplur på tre timmar som åt upp hela dagen. Inte för att jag klagar, jag tycker om att sova middag :)

Hann med ett bubbelbad efter middagen och pratade med pappa (som är mycket nöjd med sin trumpet!) innan sängdags.

Ska hinna med OP en eller två gånger i veckan, L och jag ska förhoppningsvis köra på torsdag o så hoppas jag att jag orkar o hinner imorrn.

Saker inför resan börjar att ordna upp sig, jag har beställt linser och fått mina friluftssaker. Det som fattas nu är bra skor och kläder och det tänkte jag fixa i nästa vecka. Nervositeten kommer krypande en dag i taget... Kan inte fatta att jag åker om bara två veckor, det var ju en evighet kvar när jag anmälde mig.

Av vintervild - 17 juli 2011 22:00

Körsbär från eget träd! O fler än vad som kan räknas på en halv hand för första gången.

Av vintervild - 17 juli 2011 21:00

Här vill jag gärna spendera alla mina torsdagar

Av vintervild - 17 juli 2011 10:30

Så, äntligen lite tid att berätta om mina äventyr i den underbara staden.

Syster o jag landade runt halv tio efter ett alldeles för tidigt flyg från Arlanda. Efter att lämnat av väskorna på hotellet och dividerat med en sur busschaufför så begav vi oss mot centrum.

Hittade en vacker blomma när vi åt lunch vid Gare de l'est.

Taget med mitt nya lejonjägarobjektiv

Efter det begav vi oss till det bästa stället i hela Paris, Notre Dame!

En vacker tunnelbanenedgång, något för SL att ta efter

Finns det något vackrare?

Gargoyls, underbara gargolys!

Utsikt från en bit ifrån

Vi vandrade ner mot Champs Elysée och hittade ett Pariserhjul på vägen som vi självklart tog en tur i.

Högt över staden flög vi

Till slut hittade vi till Eiffeltornet och tog en lugn stund i den lilla, lilla parken bredvid innan vi begav oss mot hotellet än en gång.

En klassiker

Så var första dagen till ända, men hela helgen låg framför mig! Syster spenderade all övrig tid i mässhallarna.

En blogg om poledance, dans, contortion och livet däremellan.